Fielmann gebruikt cookies om u de best mogelijke service te geven. Als u op de website verder surft, stemt u in met het gebruik van cookies.
Fielmann in uw buurt zoeken
Brillen kopen bij Fielmann
Over brillen

Ogen open als u een bril koopt! Vanwege: "Staat je....!" Een bril aanschaffen

Een bril is een op maat vervaardigd ambachtelijk product en het resultaat van een intensieve uitvoering van het optische ambacht. Op deze pagina vertelt Fielmann hoe u een bril aanschaft: van de bepaling van uw sterkte via het centreren van de glazen tot het aanpassen van de op maat vervaardigde bril. Bovendien geven wij u tips over waar u bij de aankoop van een bril op moet letten.


Geen enkel gezicht is hetzelfde! Er zijn ronde, hoekige en lange hoofden met brede of smalle gezichtsvormen. De neuzen alleen al! Ze kunnen Grieks-Romeins, breed of net spits zijn, heel klein of knobbelig, dik of dun, lang of kort. U kunt dezelfde bril niet op elke neus zetten.

En dan de ogen! Bij sommige mensen staan ze ver uit elkaar, bij andere liggen ze net dicht bij elkaar. Vaak staan het linker- en rechteroog niet op dezelfde hoogte. Als u ergens blind een kant-en-klare bril bestelt, is het een kwestie van geluk dat het resultaat ook goed is. Brillen die niet individueel worden aangepast, zitten niet goed. Ze glijden van de neus of drukken achter de oren.

Maar er zijn ook risico's en neveneffecten die het pure draagcomfort overstijgen: afwijkingen van slechts enkele millimeters bij de centrering leiden tot prismatische neveneffecten, die vermoeidheid, ongemak of hoofdpijn tot gevolg kunnen hebben.

Niemand draagt te kleine of te grote schoenen, tenzij het niet anders kan. Daarbij zijn schoenmaten in vergelijking met de eenheden die bij brillen een rol spelen, extreem ruw. Bij brillen kan een afwijking van een millimeter het verschil maken tussen goed en slecht zien.

Kom bij ons uw bril aanschaffen! U zult onmiddellijk begrijpen dat een goede bril geen toevalstreffer is. Brillen van Fielmann zijn het resultaat van absoluut precisiewerk. Als u uw bril afhaalt, hebt u een persoonlijk product in handen dat volledig op uw behoeften is afgestemd. U vindt uw bril nergens voordeliger, en anders krijgt u uw geld terug!

De 10 stappen bij de aanschaf van een bril

"Jij hebt geen brillengezicht...!" beweerde mijn vriendin heel stellig.

"Iedereen vindt bij Fielmann de geschikte bril voor zijn gezicht!" brengt Frank Schmiedecke, opticien en vestigingsleider van de vestiging van Fielmann in Hamburg daartegen in. Hij heeft gelijk.

"De tevredenheid van de klant is voor ons het allerbelangrijkste!" zegt de heer Schmiedecke. Hij is degene die mij begeleidt op mijn zoektocht naar de perfecte bril.

Een bril is maatwerk. Voor het over de vorm en kleur van het montuur, over materiaal en modetrends gaat, gaat het bij Fielmann in de eerste plaats over de mens zelf! Bij de behoeftenanalyse zijn de dagelijkse situaties voor de klant belangrijk. Hoe ziet uw werkplek eruit? Hoe goed ziet u tijdens het autorijden en tijdens het inkopen doen? Was u tevreden met uw bestaande bril? Mijn antwoorden bij de behoeftenanalyse zijn telkens een duidelijk "nee". Ik was weliswaar gewend aan mijn bestaande bril voor ouderdomsverziendheid, maar tevreden was ik al lang niet meer. Voor de computer moest ik reikhalzen om duidelijk te kunnen zien. Dat was niet goed voor mijn nekspieren, waardoor ik last kreeg van pijnlijke spanningen. In de winkel kon ik de informatie op de verpakkingen nog maar met moeite ontcijferen en 's avonds in bed nog even lezen was vermoeiend voor de ogen.

Bij de aanschaf van een bril is de sterkte, gemeten in dioptrie, slechts één van de vele zaken die gemeten moeten worden. Van de A van As tot de Z van Zwakte worden bij Fielmann meerdere tests en metingen uitgevoerd die wij u in enkele stappen zullen uitleggen. Als u geen voorschrift van de optometrist of oogarts meebrengt, bepaalt de opticien de brilsterkte. Bij Fielmann is de oogmeting overigens gratis!

MODE, KWALITEIT EN EERLIJKE PRIJZEN: DE FIELMANN-SERVICE.
Tevredenheidgarantie

Bij Fielmann koopt u zonder risico. Als u niet tevreden bent met uw nieuwe bril, ruilen we hem om of nemen we hem retour en betalen u de aankoopprijs terug. Altijd.


Geld-terug-Garantie

Bij Fielmann koopt u gegarandeerd voor een voordelige prijs. Vindt u dezelfde bril binnen 6 weken na de aankoop elders voordeliger, dan neemt Fielmann de bril retour en betaalt het aankoopbedrag terug.


Drie-Jaars-Garantie

Bij Fielmann krijgt u bewezen kwaliteit. Alle monturen uit de Fielmann-collectie hebben met succes de bruikbaarheidstesten overeenkomstig DIN EN ISO 12870 doorlopen.