Fielmann gebruikt cookies om u de best mogelijke service te geven. Als u op de website verder surft, stemt u in met het gebruik van cookies.
Fielmann in uw buurt zoeken
Brillenglazen: centreren en aanpassen bij Fielmann
Over brillen

Brillenglazen aanpassen: de sleutel tot een goed zicht!

Stap 5: Het centreren van de brillenglazen

Na de oogmeting, de keuze van het montuur en het advies over de brillenglazen is de optometrische aanpassing de volgende stap bij de aanschaf van een bril. Het montuur en de glazen zijn gekozen. Nu moet de gekwalificeerde opticien de nieuwe bril of het brillenglas centreren.


Dat betekent millimeterwerk! Heel kleine afwijkingen in de centrering kunnen er al voor zorgen dat uw zicht achteraf nog steeds niet goed is, ondanks de optimaal geslepen glazen!

Om de glazen tijdens de vervaardiging ervan tot op de millimeter precies in het montuur te kunnen plaatsen, moeten eerst de oogafstand en de inslijphoogte worden bepaald. De hellingshoek hoek mag niet te klein, maar ook niet te groot zijn. Enkel dan zult u nadien door uw nieuwe bril goed kunnen zien. Afwijkingen bij het centreren leiden tot nevenwerkingen die niet zo vaak in verband worden gebracht met een slechtzittende bril. Klachten over ongemakken, hoofdpijn en vermoeidheid kunnen te maken hebben met een verkeerd gecentreerde bril.

De vijfde stap bij de aanschaf van een bril begint met de aanpassing van het pas gekozen montuur aan de specifieke vorm van uw gezicht en uw hoofd. Door die aanpassing zitten de brillenglazen nadien op de juiste plaats voor uw oog.

Voor de exacte centrering van de glazen voert de opticien opnieuw verschillende metingen uit. Hij meet bijvoorbeeld de ogenafstand met een pupilmeter, bepaalt de verticale inslijphoogte en controleert met de Viktorinsche-methode. Ook hiervoor gebruikt hij de modernste technische hulpmiddelen: in de Fielmann-vestigingen staan centreercomputers waarmee de betreffende metingen worden uitgevoerd.

Stap 6: De invoer van de opdracht.

Bij de zesde stap bij het aanschaffen van een bril wordt de bestelling ingevoerd. Alle geregistreerde gegevens, zoals de refractie waarden, de gekozen glazen en de resultaten van de optometristen worden hier vastgelegd.

Heeft de klant nog vragen? De gekwalificeerde opticien biedt als service de brillenverzekering van Fielmann en HanseMerkur aan, geeft meer informatie over de Geld-terug-Garantie, de garantie van drie jaar op alle brillen - ook op kinderbrillen - en de tevredenheidgarantie.

MODE, KWALITEIT EN EERLIJKE PRIJZEN: DE FIELMANN-SERVICE.
Tevredenheidgarantie

Bij Fielmann koopt u zonder risico. Als u niet tevreden bent met uw nieuwe bril, ruilen we hem om of nemen we hem retour en betalen u de aankoopprijs terug. Altijd.


Geld-terug-Garantie

Bij Fielmann koopt u gegarandeerd voor een voordelige prijs. Vindt u dezelfde bril binnen 6 weken na de aankoop elders voordeliger, dan neemt Fielmann de bril retour en betaalt het aankoopbedrag terug.


Drie-Jaars-Garantie

Bij Fielmann krijgt u bewezen kwaliteit. Alle monturen uit de Fielmann-collectie hebben met succes de bruikbaarheidstesten overeenkomstig DIN EN ISO 12870 doorlopen.