Fielmann gebruikt cookies om u de best mogelijke service te geven. Als u op de website verder surft, stemt u in met het gebruik van cookies.
Fielmann in uw buurt zoeken
Brillenverzekering bij Fielmann
Service en garanties

Algemene voorwaarden voor de brillenverzekering

1. Wat is verzekerd?

Verzekerd zijn alle individueel gemaakte correctiebrillen en correctiezonnebrillen (acties uitgezonderd), die in een optiekzaak van Fielmann B.V. gekocht zijn en waarvoor er niet uitdrukkelijk gekozen is om deze brillenverzekering niet te nemen en dit kenbaar gemaakt is op de brillenpas.

2. Welke schade is verzekerd?

Verzekerd is alle schade die ontstaat aan de correctiebril gedurende de duur van de verzekering. Bijv. breuk, beschadiging, diefstal en verlies, rekening houdend met de voorwaarden vermeld in artikel 5 en met uitzondering van de onder nummer 6 vermelde schade.

3. Waar is de verzekering geldig?

De verzekering is wereldwijd geldig.

4. Hoe lang is de verzekering geldig?

De dekking door de verzekering gaat in op de dag waarop de correctiebril wordt afgeleverd en eindigt 12 maanden daarna.

5. Dekking door de verzekering

Door het tonen van de brillenpas krijgt u in een in Nederland gevestigde brillenwinkel van Fielmann de volgende vergoedingen.

5.1 Volledig defect

We spreken van een volledig defect, wanneer het vervangen van een glas of beide glazen en/of het montuur noodzakelijk is. Bij volledige beschadiging krijgt u een montuur, een glas c.q. twee glazen of een complete bril in dezelfde uitvoering of vergelijkbaar tot een maximale vergoeding volgens artikel 5.3. Daarbij wordt een eigen aandeel berekend van € 10,– voor het montuur en € 7,50 per glas (€ 25,– voor een complete bril).

Het eigen aandeel betreft enkelvoudige glazen en tevens multifocale glazen. Voor kinderbrillen wordt geen eigen aandeel in rekening gebracht, wanneer het kind bij de bestelling van de bril nog geen 15 jaar is.

5.2 Beschadiging

Bij beschadiging wordt uw bril vakkundig gerepareerd. Mochten de reparatiekosten de  vervangingsprijs overstijgen, ontvangt u een vervanging volgens artikel nr. 5.1 Volledig defect.

5.3 Maximale vervangingswaarde bij volledig defect

€ 100,– voor het montuur; € 75,– per glas.

6. Opmerking

Niet verzekerd is schade die door een ongeval- of aansprakelijkheidsverzekering gedekt is.

De verzekering is ook niet geldig voor schade, die door slijtage veroorzaakt is bij normaal gebruik van de correctiebril.

7. Algemeen in geval van schade

Neem zo spoedig mogelijk contact op met een in Nederland gevestigde optiekwinkel van Fielmann. Na afhandeling van de totale schade vervalt de verzekeringsdekking. Het afsluiten van een nieuwe verzekering bij de nieuwe bril is natuurlijk mogelijk. Bij een beschadiging is de verzekering geldig volgens de voorwaarden die vermeld staan op de brillenpas.

Brillen: Fielmann.

Internationale brillenmode. Meer dan 700 x in Europa. Om de dichtstbij gelegen vestiging van Fielmann in Nederland te vinden, belt u het gratis nummer: 0800/2 35 34 35. Daarnaast vindt u alle adressen in het internet: www.fielmann.com.

MODE, KWALITEIT EN EERLIJKE PRIJZEN: DE FIELMANN-SERVICE.
Tevredenheidgarantie

Bij Fielmann koopt u zonder risico. Als u niet tevreden bent met uw nieuwe bril, ruilen we hem om of nemen we hem retour en betalen u de aankoopprijs terug. Altijd.


Geld-terug-Garantie

Bij Fielmann koopt u gegarandeerd voor een voordelige prijs. Vindt u dezelfde bril binnen 6 weken na de aankoop elders voordeliger, dan neemt Fielmann de bril retour en betaalt het aankoopbedrag terug.


Grote keuze

In elke vestiging van Fielmann vindt u meer dan 2.000 brillen. Grote merken en internationale designers. Een enorme keuze aan actuele brillen uit metaal en kunststof, allemaal voor een gegarandeerd voordelige prijs.